Pagina's

zondag 20 november 2016

Wegpiraat

Open brief aan de Syntus-buschauffeur, rijdende in Overijssel op lijn 161, op 18 november 2016 omstreeks 09.15 uur:



Niet wetende waarom je met zoveel frustratie achter het stuur zat: wellicht ging het beloofde vrijpartijtje met je geliefde niet door, was je eitje op deze ochtend te hard gekookt of was je gewoon te laat gestart met je traject … in ieder geval geen geldige redenen om mij, een enthousiaste jogger met luid getoeter van de weg te vegen, waardoor ik op mijn bevallige derrière in de modderige berm belandde.
Gelukkig kon ik net op tijd wegduiken voor de boom die in mijn gezichtsveld verscheen, anders had ik deze brief misschien niet kunnen schrijven.
Overigens was de weg breed genoeg voor jouw bus en mijn bescheiden persoontje, het ongeoorloofd getoeter (die mij de stuipen op het lijf joegen en waar trouwens een boete van € 90,-- op staat) verbaasde mij.
Ik zal de stomerijkosten niet op Syntus verhalen en ik dien ook geen klacht in, tenslotte begeef ik me voor een gedeelte op eigen risico op de openbare weg. Voor het andere gedeelte hoop ik toch serieus op respect en ruimte van medeweggebruikers, waaronder die van Syntus-buschauffeurs.
Een vriendelijk edoch dringend verzoek aan jouw om je rijgedrag aan te passen, een volgende keer loopt het misschien minder gunstig af.
Bedankt namens joggers en alle andere medeweggebruikers!

8 opmerkingen:

  1. Zo dat is schrikken!!
    Misschien zou je dit op de FB pagina kunnen zetten (als ze die hebben..) Mag best gezegd worden, wanneer er zo aso gereden wordt. Gelukkig liep het goed af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tip van Deborahhamar: op je fb plaatsen. Mij heeft een bus van Connexxion me op de fiets een keer van de weg geveegd. Ik kon geen kant op want rechts lagen de stenen van de dijk. Ik heb gebeld en een klacht ingediend. Of de chauffeur erop aangesproken is, weet ik niet, maar ik was wel mijn klacht kwijt (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt in ieder geval je ergernis kwijt door het te melden. Ze kunnen daar zo aan de hand van het rittenschema de persoon aanspreken. Hier staat op de bussen aangegeven dat men bij slecht rijgedrag dit zeker moet melden met het telefoonnummer erbij. En geloof me, het helpt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig goed afgelopen dus maar wél schrikken denk ik!
    Inderdaad, je neemt een risico door op de weg te lopen maar als de ruimte ervoor is heeft dat getoeter gewoon geen zijn, dan heeft het meer nut om de vrije ruimte te benutten. Sportief dat je óók de hand in eigen boezem steekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig dat dit soort buschauffeurs in de minderheid zijn, De meeste chauffeurs vind ik vaak heel kundig met dat bakbeest rijden en zijn daarbij nog hoffelijk ook. Maar ja, een rotte appel veroorzaakt vaak veel ergernis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou het toch alsnog melden. Misschien heeft hij niet eens in de gaten gehad dat hij asociaal bezig was. Als hij het verhaal van een andere kant bekijkt kan voor hem misschien ook de ogen open gaan en de volgende keer iets beter opletten.

    Love As Always
    di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. onze zoon maakte iets anders mee met de buschauffeur.
    Hij heeft een visuele beperking, ziet niet wanneer hij moet bellen.
    Melde dus aan de buschauffeur de naam van de halte waar hij moest uitstappen.
    En de chauffeur beweerde dat hij niet wist welke halte het was en dat het niet aan hem is om alle haltes bij naam te kennen.
    Het gevolg is dat onze zoon een halte te laat is uitgestapt en dat hij langs het fietspad (niet zoals bij jullie in Nederland afgescheiden van de weg (vaak toch) maar wel langs een drukke baan) moest lopen tot hij bij de juiste halte kwam en erg schrik had dat er iets zou gebeuren.
    Ook dit kan niet, we hebben het niet gemeld hadden we beter wel gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zou er wel alsnog een melding van maken. buschauffeurs tegenwoordig, ik hoor van zoonlief ook dat ze vaak te hard rijden en vrij lomp..

    BeantwoordenVerwijderen