Pagina's

donderdag 1 december 2016

Je lijkt je moeder wel

Manlief en ik zitten vaak op één lijn.

We houden allebei van de kust, hebben dezelfde voorkeur voor voedsel, denken hetzelfde over het opvoeden van onze kinderen en over de inrichting van ons huis zijn we het altijd eens.

Dat klinkt saai en dat is het misschien ook wel.
Voordeel is dat we weten wat we aan elkaar hebben en dat schept rust in een relatie.

Eén keer in de maand gaat het mis (…). Dan zit er een flinke ruis in die lijn.

Zeg ik ja dan zegt hij nee.
Begin ik te schelden dan scheldt hij net zo hard terug.
Dan vind ik hem dominant en noemt hij mij een zeikerd. Wat nog eens wordt ondersteund met de woorden ‘je lijkt je moeder wel!’
En dan ga ik over de rooie.

Want ik lijk niet op mijn moeder.

‘k Denk dat ik binnenkort maar eens mijn lingeriesetje uit de mottenballen haal, eens kijken of hij dan nog steeds vind dat ik op mijn moeder lijk …


12 opmerkingen:

  1. Misschien heeft Meneer Williams gewoon een nieuwe bril nodig... En een knal voor zijn kanis, haha (-: Grapje hoor, ik stook niet in een goed huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens in de maand een knal voor zijn kanis ... ;-)

      Verwijderen
  2. Soms moet je je eens lekker laten gaan. Maar ik zou dat lingeriesetje eens wat langer in de kast laten liggen en gewoon alles uittrekken. En dan zeggen daar mag je alleen maar naar kijken... Haha, grapje uiteraard, maar ik hoop niet dat mijn vrouw dit leest. ze zou eens...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles uittrekken? Ok, als het licht dan ook uit mag ;-)
      Heeft je vrouw trouwens nog ...

      Verwijderen
  3. Ik kan daar ook ernstig van over de kook gaan, die vergelijking. Ik snap je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eén keer in de maand...klinkt als ...nou ja, laat maar, dat weet je zelf ook wel;-) Maar oke, hij bedoeld natuurlijk juist géén "lichamelijke kenmerken" maar op het geharrewar waar schoonmoeders om bekend staan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet te hopen dat ik net zo ga 'harrewarren' als moeders ... dan mag hij mij met recht een zeikerd noemen.

      Verwijderen
  5. volgens mij is dat gewoon iets wat mannen zeggen. oh en mss dat wij vrouwen een blinde vlek hebben wat dat betreft ook hahaha ik hoor mezelf wel eens, vooral naar het kind toe dan, en denk dan: oh my god, net alsof ik m'n moeder hoor. maar vriendje hier is slim genoeg om er niets over te zeggen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn man en zelfs mijn zoons zeggen dit wel eens tegen mij, kwader kunnen ze mij niet krijgen!
    Zo te lezen bij de vorige reacties zijn we niet de enigen haha.
    Het is gewoon pesten van die mannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha je laatste opmerking. Geweldig! Ben benieuwd wat ie daarop te zeggen heeft. hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whahahahahaha je laatste opmerking inderdaad, en ik hoop dat de koorts weg is nu, of is die andere koorts van de mottenballen n swang :P

    X

    BeantwoordenVerwijderen